Sunday 11 August 2013

Far & flyg


 
Flygbiljetterna är nu helt klara!
 
Idag är det exakt 1 månad kvar till planet lyfter från Arlanda. Rutten blev en ganska klassisk jordenruntbiljett till slut, med kanske ett litet undantag för Tonga. Anledningen är att just Tonga och Australiens sydkust är dom två stora anledningarna till min resa.
Drömmen är nämligen att simma med knölvalar och att få se Weedy Sea dragons. Den ena gigantisk och den andra liten, men lika fantastiska båda två.
 
Har bokat totalt 12 flyg. Mina längre stopp är på Fiji ( Viti Levu, ögruppen Yasawa), Tonga ( Tongatapau, Vaváu), Australien (Sydney, Queensland), Hong kong (måste ju passa på när jag ändå passerar).
 
Biljetterna och fakturan för flygen på Tonga är handskrivna! Lite härligt är det ju att det fortfarande existerar trots det lite extra pusslet att få ihop allt. I övrigt kommer resan att bli en lite lyxigare variant av backpacking. Jag kommer bo på hotell större delen av resan. För det är jag värd ;o)
 
 
                                                                         Foto © Marianne Myrberg

No comments:

Post a Comment