Monday 12 August 2013

Sa jag att jag har bokat simtur med knölvalar.... (Mamma, titta INTE på dom här)


Inte utan att även jag funderar vad jag håller på med ibland....

Foto © Marianne Myrberg


Vanligtvis blir jag överlycklig när djur är lite nyfikna. Känslan av att få uppleva dom nära är speciellt. Men ibland kan det bevisligen bli lite väl mycket av det goda, se filmsnuttarna nedan. 
Min bror brukar undra om jag aldrig är rädd. Svaret är att det händer naturligtvis, men ibland blir belöningen så stor när man utmanar sig själv att känslan man upplevt  hänger med resten av livet.  Jag hoppas innerligt att jag får se knölvalar. Ögonkontakt skulle vara magiskt även om jag föreställer mig vår interaktion mer som "här flyter jag och där flyter du". Ska försöka hålla mig borta under deras lunchtid. Valarna på filmsnuttarna är lite väl närgångna.
 Eller vad säger ni?
Såg ni förresten SVTs "En svensk klassiker" kl 20.00 idag? Del 1 av 4. En av deltagarna heter Anders Gyhlenius. Vilken inspiration! Och med de sagt så ska jag gå ut och lägga mig på trappan en stund. Hoppas kunna se meteorregnet som det var för molnigt för att se igår.

Jag hoppas ni var ute och tittade. Väldigt vackert! Jag satt inlindad på trappen till efter kl 03.












No comments:

Post a Comment