Saturday 12 October 2013

Med barnasinnet i behåll


Foto © Marianne Myrberg - Mitt nya ledord


Idag har varit en både rolig och härlig dag.

Började dagen med att vi skulle måla Boomeranger på morgonen. Får erkänna att jag hade en viss tveksamhet till det. Är ju inte särskilt konstnärligt lagd. Men när vi kom igång var det riktigt, riktigt roligt! Vi fick måla precis vad vi ville och det fanns en del bilder att kopiera om man ville det. Jag tänkte ju naturligtvis direkt på att jag bara måste ha en Weedy sea dragon. Men det fanns ju inte så klart. Dom som hade workshoppen tyckte att jag skulle försöka rita en för hand.... Ehh....allvarligt...vi pratar "jag kan knappt rita en streckgubbe" men dom stog på sig så jag tittade efter en stil som kanske skulle kunna vara tänkbar och satte igång. Visste att jag ville ha en Weedy, en knölval och sen fick det bli en sköldpadda då jag höll mig till vattentemat. Cirklarna betyder rent vatten på Aboriginernas språk. Jag önskade att jag hade haft en timme till på mig så jag hade kunnat avsluta som jag hade tänkt mig. Men jag är riktigt nöjd! Det här är slutresultatet. Vad tycks?

Foto © Marianne Myrberg



Foto © Marianne Myrberg- Min Boomerang



Foto © Marianne Myrberg- Weedy Sea dragon a la Myrberg Aboriginal style



Efter boomeranmålningen hade vi några timmar för oss själva. Smet ner till stranden med Jill och Mareike där vi träffade Julia och Bo.Pågick en surftävling för barn. Tuffa killar och tjejer. Strömmarna är verkligen starka. Solade och badade några timmar. Härligt varmt!


Foto © Marianne Myrberg- Bay watch?



Foto © Marianne Myrberg


Sen samlades hela gruppen för en tur upp till sanddynorna vid Rainbow beach. Väldigt vackert!


Foto © Marianne Myrberg


Sand-boardade (jobbigt att gå upp men bra fart på nedvägen). Kastade boomerang (gick överraskande bra). När vi ändå höll på med toksaker så passade vi på att ta ett foto med oss alla glädjeskuttande i solnedgången.

Foto © Marianne Myrberg




Foto © Marianne Myrberg- Ligan, jag är nr 6 från vänster


Foto © Marianne Myrberg


Blev middag på stan i absolut underbar sommarkvällsvärme. Sen gick vi alla hem ganska trötta. Ska strax sova, upp tidigt och packa. Åker ut till Frasier island, världens största sandö i morgon. Ska vara otroligt fint.


12 comments:

  1. Ooooh! Önskat att jag fått vara med och målat en boomerang, men vem kan slå din?
    Helt underbara bilder......... "Hoppfullt" och " Lekfullt" . Fortsatt äventyrlig resa.
    Kärmor.

    ReplyDelete
  2. Du är en hejare på att måla Sea Dragon!!!! Börjar bli lite avis! Vi älskar dig! Ma o Pa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag överraskade t o m mig själv Mamma! Men så var jag sist klar också

      Delete
  3. Visst kan du måla! Jättefin boomerang. Och som vanligt mycket fina bilder. Kram Åsa S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Åsa *skratt* Men det tog sin lilla tid. Kram!

      Delete
  4. Vilka bilder man kan bara sitta och gapa av förtjusning alla platser alla möten med fantastiska människor du har mött under din resa. kramis Jompa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh! Hej Jompa!! Tack för att du tittar in och tack för att du kommenterade!! Ha det gott så länge! Kram!!

      Delete
  5. Wow vilken snygg boomerang & fantastiska bilder! Kram P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kan knappt tro det själv P! Finns kanske en liten konstnärlig ådra någonstans trots allt, och kul var det! Kram!!

      Delete
    2. Nästa gång jag får för mig att gå en kreativ kurs, vad det nu än är... så ska jag fråga om du hänger med mig. Tar man sig bara tid och sitter i lugn och ro å har dom flesta mycket mer att ge än dom tror från början. Va kul vi ska ha!!!

      Delete