Tuesday 10 September 2013

24 timmar till take off!


Det närmar sig! 

Varit ute och njutit av det fantastiska vädret här hemma idag. Hoppas på lika fint väder under resan.

Lite småfix kvar.Köpte ett par mysbyxor i plysch för de långa flygresorna. Men jag klarar helt enkelt inte av plysch... Så Kärmor kommer som en räddande ängel i eftermiddag och syr upp ett par andra byxor så jag kan ha dom istället. Inget tokviktigt men skönt att slippa tänka på det. 

Ska ju alltid finnas en nagelbitare också. Väntar fortfarande på paketet från Tyskland innehållande mitt batteri-pack. Hoppas det dimper ner i morgon innan jag åker men annars löser jag det på Arlanda. 

Resesystemkameran och jag verkar iallafall äntligen vara sams. Jag hoppas det. Alla batterier är laddade, minneskorten och datorn rensade.

Så nu är det inte så mycket kvar att fixa. Har försökt ringa och tacka ja till Therese och Christoffers bröllop i februari men det verkar inte vilja sig innan jag åker (ska då tilläggas att man kan svara t o m den 15 oktober men vill gärna ha allt fixat innan jag reser). Hoppas och tror att det är ok att svara via mail.

Ett litet skypetest med Annika också så hoppas jag allt det viktigaste är fixat. Ni som vill skypa hittar mig där som Marianne Myrberg 1.

Sen ska jag bara slutpacka!



Foto: © Marianne Myrberg





4 comments:

  1. Trevlig Resa... ska bli kul och följa äventyret..
    häls SockerConny

    ReplyDelete
  2. oooh du kommer att ha så kuuul!!! önskar jag också var ute och reste igen!!! :D :D :D du är så cool Marianne som ser till att våga ta steget utanför dörren och förverkliga dina drömmar!!

    ReplyDelete
  3. du gör som Leo, bereder dig för ett hopp i det blå .Kram // Kärmor

    ReplyDelete
  4. Tack! Precis fått veta att Pappa gått igenom "besiktningen" med högsta poäng! Mitt paket kom idag också! Så nu är det avfärd till Arlanda om ca 5 min. Kram allihop!!

    ReplyDelete