Saturday 7 September 2013

Njutit av att vara ute



Njuter av sista sommardagarna i stugan för i år, 24 grader varmt och sol. Lite vemodigt att städa undan ute men glad att det är rena rama sommarvädret. Gör ett försök att övervintra pelargoner och dahlior. Har inte hjärta att slänga dom levande.


Foto © Marianne Myrberg


Har provat nya objektivet (17-55 mm f 2.8 IS) till min lilla systemkamera (Canon 450D) som jag av säkerhets- och viktskäl tänkte ha med på resan istället för min Canon 5D Mark III.  Funderade ett tag på att även ta med stora objektivet (70-200mm f 2.8 L) men det finns nackdelar med att resa själv. Måste våga lämna saker på rummet, i bussen, båten eller liknande. Bara att gå på toaletten med full packning kommer bli en utmaning.... Tar med ett Undervattenshus till min Canon Powershoot 110S och hoppas att möjligheten att ta undervattensbilder ska kompensera lite. Får hoppas att valarna kommer riktigt nära så jag kan ta bra bilder med det jag har med mig.

Snart åker jag!








3 comments:

  1. Bra tänkt! Du lär ju säkert ha med dig mer hem än när du åkte dessutom :) //Karin

    ReplyDelete
  2. lycka till var rädd om dig! Kärmor.

    ReplyDelete
  3. Det ska jag. Hoppas vi "hörs" under hela resans gång. Det närmar sig avfärd!

    ReplyDelete