Sunday 15 September 2013

Att bara leva är inte nog, man behöver solsken, frihet och ett litet snäckskal också....


Idag fick jag första smaken av paradiset- Pangaimotu.


Foto © Marianne Myrberg


Foto © Marianne Myrberg



Foto © Marianne Myrberg



Foto © Marianne Myrberg


Fick inte tag i Ofa i morse så jag packade ihop och tog en färja ut till Pangaimotu. Färjan var inte riktigt vad jag tänkt mig *skratt*men den tog oss snabbt och smidigt ut till ön. Ps. Det är inte den stora vita i bakgrunden...

Foto © Marianne Myrberg

Det får plats en hel del glada människor på en liten färja. Vi skrattade gott när en jetski åkte förbi med två tjejer varav en av tjejerna skrek så högt att det överröstade motorljudet....  Syns nästan på bilden. Det var  imponerande. Får man inte ont i halsen av att skrika så högt? Lite roligt var det iallafall.


Foto © Marianne Myrberg


Pangiamotu är ett riktigt litet mysställe med en liten bar och restaurang. Tar inte mer än ca 15-20 min att gå runt hela ön och det är inte svårt att få en strandbit för sig själv om man vill. Vattnet är sagolikt varmt och det är en härlig bris så man får vara lite försiktig i solen. 


Foto © Marianne Myrberg



Foto © Marianne Myrberg


Foto © Marianne Myrberg


Träffade Lee från Australien i ett gemensamt försök att fotografera ett gäng amerikanska marinsoldater som dök från ett gammalt vrak.

Foto © Marianne Myrberg


Hennes man är marinsoldat så hon var här och hälsade på bekanta. Fick hänga lite med dom idag.  John med barnen Maddy, Emelie och Thomas. Charmknuttar hela högen. Lee gav massa roliga Australien tips och dom skjutsade hem mig med båten. Riktigt mysig dag!


Foto © Marianne Myrberg -Thomas


Foto © Marianne Myrberg


Foto © Marianne Myrberg-Emelie


Foto © Marianne Myrberg - Lee, John, Maddy, Emelie och Thomas


Tog en fotosväng nu på kvällen. Och bara här på Tonga kan man höra receptionisten säga till taxichauffören –”Har du gått upp i vikt?” och faktiskt mena det positivt. Chauffören klappade sig stolt på magen och sa att några kilo hade det nog blivit. Det hade varit många födelsedagar i familjen.

Jag måste väl erkänna att jag inte direkt smälter in. Försökte fotografera lite anonymt som jag gör hemma men det slutar ändå med att de flesta tar ögonkontakt. Vilket i o f s är väldigt trevligt.



Foto © Marianne Myrberg


Foto © Marianne Myrberg


Foto © Marianne Myrberg


Foto © Marianne Myrberg



Foto © Marianne Myrberg



Foto © Marianne Myrberg




Foto © Marianne Myrberg


Avslutar med en lite rolig skylt. Trovärdighet är a och o i marknadsföring!

                                          Foto © Marianne Myrberg                                 
Nu ska jag krypa ner i sängen. Blir hämtad tidigt i morgon (kl 06.00). Då bär det av till Vavaú!!

Hoppas bara få ihop väskan, allt verkar svälla här...

Kram!



6 comments:

  1. Det känns NÄSTAN som om jag är där på stranden med dig när jag ser bilderna! Du får bada åt mig med, jag sitter här med världens snuttigaste bebis som väntar på att träffa dig om några veckor! Kram från burens!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snutt! Ta många bilder så han inte hinner bli allt för stor innan jag får träffa honom! Kraaaam!!

      Delete
  2. Fantastiska bilder, på nästa resa finns också mina fotspår i sanden! Älskar dig!

    ReplyDelete
  3. Det är så roligt att se vad du upplever! Kramisar! Ma o Pa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är roligt att få dela lite. Puss Mamma!

      Delete