Tuesday 3 September 2013

Nedräkningen kan börja

 
Idag har jag dansat! Svenska sommarvädret fortsätter leverera!
 
Vet inte hur många som frågat mig om jag verkligen ska resa så länge själv. Vanligaste frågan är utan tvekan: Är du inte rädd? Ska jag vara ärlig är jag mer rädd för att inte resa än att göra det. Är så mycket jag vill se och uppleva! Visst hade det varit roligt med sällskap. Men ibland känns det som det är näst intill omöjligt att få ihop ens en helg i Barcelona eller en middag med alla upptagna vänner så med mitt otåliga jag så åker jag hellre själv än inte alls. Förhoppningsvis behöver jag inte äta alla middagar själv.
 
Har tillbringat senaste veckan med nära, kära och en och annan ny bekantskap. Samlat så många kramar jag bara kan! Vissa har jag lindat runt hjärtat. Jag inte bara fick två nya fina flodhästar i present i helgen utan fick även nercabbad skjuts hem under en klar stjärnhimmel i Wolfens nya pärla. Kände mig så fri och fnissig! Underbart. Tack Wolfen för idén och underbart att du orkade åka nercabbat hela vägen hem för min skull!!
 
Tog den här bilden på Pappa förra veckan. Ser ni honom i blått? Vi promenerade runt i parken vid Skebobruks herrgård och förundrades. Finaste Pappa! Bilden kan få representera dagens inlägg. Hans livsenergi är större än vilket träd som helst! Han är också ett levande exempel på att tittar man sig bara omkring och lyssnar noga så finns det alltid någon man kan skratta och uppleva omgivningarna med! Så det tar jag med mig i bagaget, väger dessutom ingenting!
 
 
Foto © Marianne Myrberg
 
 
Nu ska jag göra mitt sista större inköp innan resan, fick dessutom precis veta att Annika skickar det jag ville ha från Tyskland idag! Höll henne vaken halva natten förra veckan för en sak som inte säljs i Sverige men skulle vara utmärkt på resan. Bäst som hon är så fixade hon direkt! Tack underbara du!!
Nedräkningen kan börja! 7 dagar kvar!
 
Och till Mamma: Jag ska skicka massor av färgglada bilder som du kan njuta av nu efter ögonoperationen. Är så glad för din skull! Tack för att jag fick vara med och ta hand lite om dig för en gång skull! Älskar dig!

 


No comments:

Post a Comment